ماهنامه علمی - تخصصی مطالعات میان‌رشته‌ای هنر و علوم انسانی
Interdisciplinary Studies of Arts and Humanities

:: مقاله مرتبط با : جلد فروردین 1402 ، شماره 5 , 2

The Influence of the German Bauhaus School on the Promotion of Worldwide Photographers from 1919 to 1933




نویسندگان :
امید شکری1،
موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری(مسئول)1
تعداد صفحات : 91
چکیده :

مدرسه باوهاوس كه بين سال‌های 1919 تا 1933 میلادی در آلمان با هدف برقراري پيوند ميان هنر و صنعت شكل گرفت، از تاثیرگذارترین مكاتب طراحي در قرن بيستم و از پایه‌گذاران بنیان‌های طراحي مدرن محسوب می‌شود. این مقاله با بررسی جایگاه موسسین، مدرسین و دانش‌آموختگان این مدرسه به نقش و تاثیر آن بر ارتقای عکاسی دنیا را تحلیل می‌نماید. در این راستا، ابتدا مباحث مرتبط با حیطه عکاسی، تاثیر تاسیس مدرسه باوهاوس در ارتقا و تحول عکاسی، نقش موسسین و مدرسین این مدرسه در تاثیر و الهام‌بخشی آثار عکاسی دنیا مطرح می‌گردد. سپس به معرفی افراد و بزرگان مدرسه باوهاوس می‌پردازد. در این پژوهش، با استفاده از روش تحقیق تاریخی، اطلاعات از منابع معتبر تاریخ هنر و عکاسی در خصوص رویدادهای عکاسی که یک قرن پیش در مدرسه باوهاوس بنیان‌گذاری شده‌اند، جمع‌آوری گردیده و به روش تحلیلی- توصیفی موردبررسی قرارگرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد که مدرسه باوهاوس بی‌شک تاثیر بسزایی در هنرهای تحت آموزش در آن داشت؛ چنان‌چه بخش اصلی پژوهش‌های هنری در عکاسی در این مدرسه اتفاق افتاد؛ به‌گونه‌ای که منجر به شکل‌گیری نگاه نو در عکاسی گردید و نسلی پویا از عکاسان را به دنیا معرفی کرد. سیاست‌ها و برنامه‌های کاربردی که در این مدرسه بنا گذاشته شد، باعث ارتقا هنرهای تحت آموزش در باوهاوس بخصوص در عکاسی شد. پروژه محور بودن، اعطای زبان بصری هم‌راستا با جامعه مدرن روز، پیوند و ایجاد ارتباط بین هنرهای دستی و تکنولوژی با یکدیگر، تربیت هنرمند در راستای سیاست‌های خاص مدرسه، توجه به آزمایش‌گری، تجربه‌گرایی و تزریق شجاعت و اهمیت ساختاری دادن به معماری فضا و پرسپکتیوهای جدید در عکاسی از خصیصه‌های این مدرسه بود.



چکیده انگلیسی :

The Bauhaus school, which was formed between 1919 and 1933 in Germany to establish a link between art and industry, was considered one of the most influential design schools in the 20th century and one of the founders of the foundations of modern design. This paper analyses the role and impact of the founders, professors and graduates of this school on the advancement of photography in the world. In this regard, first of all, topics related to the field of photography, the impact of the establishment of the Bauhaus school in the promotion and development of photography, the role of the founders and teachers of this school in the influence and inspiration of the world photography works are discussed. Then he presents the people and alumni of the Bauhaus school. In this research, using the historical research method, information from reliable sources of the history of art and photography regarding the photography events that were founded a century ago in the Bauhaus school was collected and analyzed in an analytical-descriptive way. This research shows that the Bauhaus school undoubtedly had a significant impact on the arts taught in it; As the main part of artistic research in photography happened in this school; in a way that led to the formation of a new look in photography and introduced a dynamic generation of photographers to the world. The policies and programs put in place at the school promote the arts taught at the Bauhaus, in particular photography. Being project-oriented, providing a visual language in line with today’s modern society, linking and creating a connection between manual arts and technology, educating artists in line with the school’s specific policies, paying attention to experimentation, experimentalism, and injecting courage and giving structural importance to the architecture of space and perspectives. Being new in photography was a feature of this school.



موضوع : مقاله
کلمات کلیدی : مدرسه باوهاوس، تاریخ عکاسی، ارتقای عکاسی، لازلو موهولی ناگی
کلمات کلیدی انگلیسی: Bauhaus school, history of photography, promotion of photography, László Moholy Nagy
مراجع :
آذری ازغندی، هادی و پورمند، حسنعلی. (1395). ارزش شناختی در عکاسی. هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی. 21(2). 47-54. بتس، ویلفرد. (1398). کتاب نقره‌ای. ترجمه کیارنگ علایی. تهران: حرفه هنرمند. تاسک، پطر. (1397). سیر تحول عکاسی. ترجمه محمد ستاری. تهران: سمت. چوپانکاره، وحید و حبیبی، مریم. (1396). بررسی تاریخی و کارکردی وسایل روشنایی شاخص باوهاوس. هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی. 23(1). 103-114. حبیبی، مریم. (1392). تحليل ویژگی‌های بصري طراحي گرافيك در مدرسه هنري باوهاوس آلمان. کارشناسی ارشد. پردیس هنرهای زیبا. دانشگاه تهران. حسن‌پور، محمد. (1400). تحلیلی تاریخی بر عکاسی و انسان‌شناسی. پژوهش‌های انسان‌شناسی ایران. 11(22). 327-334. روزنبلوم، نائومی. (1399). تاریخ جهان عکاسی. ترجمه کریم متقی. تهران: پرگار. شارف، آرون. (1396). هنر و عکاسی. ترجمه مژده هاشمی نسب. تهران: رهروان دانش. کو، برایان و همکاران. (1396). عکاسان بزرگ جهان. ترجمه پیروز سیار. تهران: غزال. مورا، ژیل. (1389). کلمات عکاسی. ترجمه حسن خوبدل و کریم متقی. تهران: حرفه نویسنده. هرش، رابرت. (1399) تاریخ اجتماعی عکاسی. ترجمه کیهان ولی نژاد. تهران: کتاب پرگار.
تعداد بازدید از مقاله : 48
تعداد دانلود فایل : 21

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره 2 (سال 1402) دوره 1 (سال 1401)

مقالات پر بازدید